Consorci IB-blau

02/05/2008, 02:00




Les conselleries de Turisme i Medi Ambient creen el consorci IB-Blau per la promoció i foment del turisme nàutic sostenible

Els consellers Buils i Grimalt han explicat que es tracte d'un turisme d'alt poder adquisitiu i respectuós amb el medi ambient.


La Conselleria de Medi Ambient i la Conselleria de Turisme, a través de Ports de les Illes Balears i l’Institut Balear del Turisme (IBATUR), han creat el Consorci IB-Blau, amb l’objectiu de promoure i fomentar el turisme nàutic sostenible a les Illes Balears.





Les activitats relacionades amb el turisme nàutic han experimentat a les Illes Balears un important creixement durant els darrers anys i es constata que es tracta d’un segment amb un alt poder adquisitiu que, a més, realitza una notable despesa en altres ofertes turístiques, com el comerç i la restauració.



Ports de les Illes Balears i l’IBATUR col•laboraran en la potenciació i consolidació del segment del turisme nàutic com a reforçament de la indústria turística general de la nostra Comunitat.



A les Illes Balears existeixen actualment uns 20.000 amarraments, dels quals uns 12.000 corresponen als ports de gestió autonòmica, directa o indirecta.



Durant 2007, les Illes Balears reberen 294.118 turistes nàutics, la qual cosa suposà un increment del 0,4% respecte de l’any anterior. L’estada mitjana fou de 15 dies.



L’any passat, els ingressos totals generats pel turisme nàutic a les Illes Balears pujaren a 527 milions d’euros, un augment del 14,5% respecte de 2006. La despesa mitjana per persona i dia fou de 146,5 euros, dels quals 119,5 revertiren directament a les Illes.



El 80 per cent dels turistes nàutics de les Illes Balears és de procedència estrangera, entre la qual predominen els navegants alemanys i britànics.

 

 

La reordenació dels ports de gestió autonòmica per part de la Conselleria de Medi Ambient permetrà atendre una bona part de la demanda d’amarraments. El Govern de les Illes Balears ha descartat per aquesta legislatura la construcció de nous ports esportius o grans ampliacions dels ja existents. Els 13 ports de gestió autonòmica directa (cala Figuera, Port d’Andratx, Port de Sóller, cala Rajada, Port de Pollença, Porto Cristo, cala Bona, Colònia de Sant Jordi, Portocolom, Portopetro, Fornells, Ciutadella i Sant Antoni de Portmany) són o han de ser objecte de remodelacions, reestructuracions, instal•lació de pantalans flotants i creació d’equipaments per tal de millorar la seva oferta i els seus serveis als turistes nàutics.