El Govern destaca la consolidació de la II Setmana Blava amb l'ampliació del programa i l'increment de la participació

El conseller Lafuente ha visitat el Club Nàutic de Can Pastilla i ha compartit la jornada amb els nens participants en una edició que supera els 5.600 alumnes inscrits

El conseller del Mar i el Cicle de l'Aigua, Juan Manuel Lafuente, ha visitat avui el Club Nàutic de Can Pastilla en el marc de la celebració de la II Setmana Blava, el programa d'activitats nàutiques gratuïtes dirigit a l'alumnat de cinquè i sisè de primària de totes les Illes Balears.

Durant la visita, el conseller ha estat acompanyat pel director general de Ports i Transport Marítim, Antoni Mercant; el secretari autonòmic de Cultura i Esports, Pedro Vidalel gerent de PortsIB, Kico Villalonga, així com els presidents de la Federació Balear de Vela i de la Federació Balear de Piragüisme, i representants dels clubs nàutics implicats al programa.

La II Setmana Blava consolida aquest any el seu creixement amb 5.666 alumnes inscrits procedents de 100 centres educatius, xifra que representa un increment significatiu respecte dels 3.382 alumnes i 91 centres de la primera edició.

Una de les novetats principals d'aquesta edició és l'ampliació del període d'execució, que passa d'una setmana a un mes complet, del 18 de maig al 18 de juny, amb l'objectiu de facilitar l'organització dels centres educatius i permetre més participació.

A més a més, el Govern assumeix aquest any el cost del transport escolar, de manera que els desplaçaments dels alumnes fins als clubs nàutics també són gratuïts, reforçant així l'accessibilitat del programa.

El programa es desenvolupa als clubs nàutics i marines participants, aquest any 28 a tota les Illes Balears, i combina activitats teòriques i pràctiques. Les sessions inclouen tallers sobre seguretat al mar, medi ambient marí i nocions bàsiques de navegació, així com activitats nàutiques com la vela, el piragüisme i el caiac, impartides per monitors especialitzats.

Durant la visita, el conseller ha pogut conèixer de primera mà el desenvolupament de les activitats i compartir la jornada amb els alumnes participants, tot destacant la importància del contacte directe dels nens amb l'entorn marí.

En aquest sentit, el conseller ha afirmat que "la Setmana Blava s'ha consolidat en només dos anys com una iniciativa de referència per acostar el mar i els esports nàutics als més joves, amb una participació creixent i una implicació molt important dels centres educatius i dels clubs nàutics de totes les illes". Així mateix, ha destacat que "l'ampliació del programa i la gratuïtat també del transport escolar ens permeten garantir que cada cop més nens puguin viure aquesta experiència educativa i esportiva".

Amb aquesta segona edició, el programa, impulsat pel Govern de les Illes Balears a través de les conselleries del Mar i del Cicle de l'Aigua; Educació i Universitats; i Turisme, Cultura i Esports, així com per Ports de les Illes Balears, amb la col·laboració de la Federació Balear de Vela i la Federació Balear de Piragüisme, es consolida com una iniciativa per fomentar la pràctica dels esports nàutics i apropar la cultura del mar a lalumnat de les Illes Balears.

II Setmana Blava: https://www.caib.es/sites/setmanablava/es/semana_blava_2026/

 

Recursos

Consultar

Consultar

comparteix

Més sobre el port

Segueix llegint

es ca en de fr