PortsIB esponjarà la façana marítima de Sant Antoni

12/05/2010, 12:31

El president de PortsIB, Jaume Carbonero, va anunciar que s’esponjarà la zona del Passeig Marítim de Sant Antoni a on actualment estan ubicades les oficines de Ports de les Illes Balears. Aquesta decisió va ser anunciada en la sessió ordinària del Parlament balear celebrada el passat 11 de maig.

Amb aquesta decisió, l’espai que actualment ocupa l’edifici que alberga la seu de PortsIB i la Confraria de Pescadors, desapareixerà i no hi haurà altre construcció en aquesta zona, sinó que se quedarà com espai lliure i públic.

D’aquesta manera, les oficines de PortsIB se traslladaran a la Estació Marítima, per a la qual cosa, farà falta només unes obres d’ampliació. En aquest sentit, Carbonero va manifestar al Parlament que “l’objectiu és que s’optimitzi aquest edifici i no funcioni només durant la temporada turística”.

I pel que fa a la Confraria de Pescadors, s’haurà de procedir a la construcció d’un edifici a la zona del Moll que, a més, resultarà molt més útil per als seus usuaris que no hauran de travessar el carrer amb la mercaderia, com ho fan actualment.

Cal recordar que està en redacció el Pla Especial d’Usos del port, que va ser adjudicat el passat mes de febrer a l’empresa GPB i té un termini d’execució de 6 mesos, prorrogables per 6 més.



El Passeig de ses Fonts se cedirà a l’Ajuntament

El conseller va aprofitar també la sessió plenària per ratificar la decisió de cedir a l’Ajuntament de Sant Antoni el Passeig de ses Fonts, donant així resposta a una reivindicació municipal.

El president de PortsIB ja va anunciar la seva voluntat de traspassar la cessió de l’espai de passeig al batle de Sant Antoni, Josep Sala, en la reunió mantinguda el passat mes d’abril en el transcurs d’una visita oficial de Carbonero al municipi.

Segons va dir, “no se pot ordenar el nucli de Sant Antoni sense tenir en compte el port i tampoc se pot ordenar el port al marge del casc urbà del municipi”.

L’actual direcció de PortsIB considera que aquest és un exemple paradigmàtic del que se coneix com “port-ciutat”, per la qual cosa, se resulta “absurd” que la línia de delimitació dels usos portuaris divideixi un mateix espai urbà entre dues competències diferents.